Етюди виховної роботи


Золоті правила класного керівника
1.     Учитель має бути особистістю, яка приваблює дітей.
2.     Учитель повинен викликати любов та повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та спілкується з нею, у стосунках з нею чесний і відвертий.
3.     Учитель має бути веселим і жартівливим.
4.     Учитель має раціонально використовувати свій час.
5.     Учитель має бути доброзичливим.
6.     Учитель має постійно вдосконалюватись, розширювати свій кругозір.
7.     Гасло вчителя: „Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням”.
8.     Учитель повинен реалізувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати.
9.     Учитель має створити колектив, в якому панують доброзичливі стосунки.
10. Учитель має любити, захищати дитину, поважати її почуття

Психологічна підготовка майбутнього першокласника

«Бути готовим до школи – не означає уміти читати, писати і рахувати. Бути готовим до школи – означає бути готовим всьому цьому навчитися», -  писав відомий  дитячий психолог Л. А. Венгер.
Ні, це не означає, що ви даремно вчили абетку та невтомно рахували яблука, дерева і пташок. Це означає, що такі навички, як не дивно, — не головне у готовності дитини до школи.
В інтелектуальному плані у дитини повинні бути певний рівень пізнавальних інтересів, готовність до змін, бажання вчитися. Необхідне уміння долати труднощі, доводити почату справу до кінця. Важливі для успішного навчання і аналітичні навички: уміння порівнювати, зіставляти, робити висновки і узагальнення.
Першокласнику буде легко вчитися, якщо він допитливий, уважний, посидючий, з цікавістю шукає відповіді на питання, уміє слухатися та  виконувати тривалий час не дуже привабливе завдання. Всі ці навички можна напрацьовувати щодня (ігри, ліплення, читання, спілкування), продовжуючи вдосконалювати їх і протягом навчального року. Вашій дитині доведеться постійно перебувати у колективі, тому вміння спілкуватися з однолітками, а також здатність виконувати роль учня допоможуть швидко адаптуватися до школи. Батьки, у яких дитина не відвідувала дитячий садок, мають бути особливо уважними до цієї поради. Адже у такого малюка вміння спілкуватися в дитячому колективі ще не сформоване. Можуть виникати непорозуміння з однокласниками, з'являтися сльози без причини, відчуття незахищеності. Не панікуйте, а тримайте тісний зв’язок з учителем. Разом з ним ви допоможете першокласникові відчути себе комфортно.
Дитина повинна бути досить самостійною: вміти одягатися і роздягатися, перевзуватися, зав'язувати шнурки, справлятися з ґудзиками і блискавками на одязі, уміти користуватися загальним туалетом.
Не зайвим буде перед школою звернутися до педіатра. Навіть якщо дитина повністю здорова, отримайте рекомендації щодо профілактики захворювань, загартовування. Можливо, варто пройти курс вітамінотерапії і курс по зміцненню імунної системи, щоб стресове навантаження, пов'язане з першим класом, було меншим.

Напередодні свята 1 вересня
Незадовго до 1 вересня познайомте дитину з її вчителем. Відвідайте майбутню класну кімнату, дайте посидіти за партою і все розглянути, прогуляйтеся разом приміщенням школи і шкільним подвір'ям. Постарайтеся заздалегідь познайомити дитину з деякими її однокласниками. Розкажіть про розклад уроків і час, відведений на заняття, перерви, обід. А головне — скажіть, що при виникненні проблем ви завжди допоможете їх вирішити.
У день свята 1 вересня
Безпосередньо першого вересня створіть удома атмосферу свята. Поки дитина ще спить, прикрасьте помешкання повітряними кульками; почепіть сімейну газету, присвячену винуватцю урочистої події, підготуйте «Путівку в доросле життя».
Сьогодні — свято, тож не псуйте дитині настрій доріканнями та смиканням: «Не чіпай бант!» або «Витягни руки з кишень!»
Звільніть цей день для родини і після школи сходіть, наприклад, у кіно або влаштуйте урочистий обід удома. Проте не переобтяжуйте цей день заходами. Велика кількість нових людей, вражень збуджує нервову систему дитини.
Особливо доречним буде подарунок. Це може бути нова чашка, дитячий журнал або іграшка - діти ще залюбки граються. В будь-якому разі, подарунок підкреслить важливість нового етапу в житті дитини.
Завжди
         Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням. Після школи дитині потрібно спочатку обідати, відпочивати, гуляти і тільки потім сідати за уроки.
Не проґавте труднощі, що можуть виникнути у дитини на початковому етапі оволодіння учбовими навичками. Важливо: не порівнюйте свою дитину з іншими дітьми — наприклад, із сусідськими Іванком або Марійкою. Кожна дитина розвивається по-своєму. І якщо палички в прописі ще далекі до ідеалу, то знайдіть одну вдалу — і похваліть за це. Порівнюйте свою дитину сьогодні зі своєю дитиною вчора. Не скупіться на похвалу!
Зі вступом до школи в житті вашої дитини з'явиться людина не менш авторитетна, ніж ви. Це її шкільний учитель. Поважайте думку першокласника про свого педагога. Створюйте позитивний образ школи, не дозволяйте собі фраз типу «у школі з тобою ніхто панькатися не буде». Адже зі школою будуть пов'язані найближчі 12 років життя вашої дитини!
Навчання — це нелегка і відповідальна праця. Але вступ до школи не повинен позбавляти життя дитини різноманітності, радості, ігор. У першокласника повинно залишатися достатньо часу для відпочинку. В першій половині навчального року не завантажуйте дитину різноманітними секціями, гуртками, нехай вона звикне до нового життя.
ПЕРШОКЛАСНИКИ І ПЕРШОКЛАСНИЦІ
Хлопчики і дівчатка по-різному відчувають, по-різному сприймають простір і орієнтуються в ньому, а головне — по-різному осмислюють все, з чим стикаються. Отже, і сприйняття школи у них різне.
Дівчатка більш товариські, контактні. Вони, як правило, краще підготовлені до школи (дівчатка і говорити починають раніше), тому їх успішність у початкових класах часто вища.

Як не дивно, але важче адаптуються до нових умов хлопчики. До кінця першого навчального року вони у 6 разів більше втомлені, ніж дівчатка. Тому й потребують особливої підтримки.
Дівчаток треба поступово учити діяти самостійно, підштовхувати до пошуку власних рішень незнайомих, нетипових завдань. І не перестарайтеся, вимагаючи від хлопчиків акуратності й ретельності у виконанні вашого завдання.
Ніколи не порівнюйте хлопчиків і дівчаток, не ставте одних у приклад іншим: вони різні навіть за біологічним віком — дівчатка зазвичай старші за ровесників-хлопчиків.

landofartПланування роботи з колективом 1 класу

Відмітка про виконання

Тиждень

І розділ

 

 

Організаційні заходи

ІІ розділ

Основні напрямки виховної роботи

ІІІ розділ

 

Індивідуал робота

ІV розділ

 

Робота з батьками

Ціннісне ставлення до себе

Ціннісне ставлення

до сім’ї, родини, людей

Ціннісне ставлення

до праці

Ціннісне ставлення

до природи

Ціннісне ставлення

до мистецтва

Ціннісне ставлення

до суспільства і держави

Вересень

 

І тиждень

Я - школяр

 

 

 

Заходи до Дня знань

Перший урок на тему: «Моя Україна – найчарівніша перлина»

Ранкова зустріч

 «Здрастуй, школо!»

ГС «Та земля мила, де мати народила»

 

Спостере-ження «Милуємося красою рідної природи»

 

 

 

 

 

ІІ тиждень

Наш клас  

Участь в Тижні безпеки дорожнього  руху «Руху правила єдині, поважати їх повинні»

Гра «Розкажи про себе»

 

Дайтжест  «Азбука дороги»

 

 

Моделюва-ння РВС «Я і мій клас»

Конкурс малюнків на тему дорожнього руху

Ігри на знання правил дорожнього руху

 

Батьківські онлайн-збори «Проблеми адаптпції прешокласників»

 

ІІІтиждень

Моє довкілля

Організація  контролю відвідування школи учнями класу

Школа ввічливості «Світлофор ввічливості»

 

Трудовдесант

«Як чисто навкруг

Рольова гра «Складає-мо власні правила поведінки в довкіллі»

 

Конкурс дитячого малюнка «Ми за мир

 

 

 

ІVтиждень

Пізнаємо світ

Участь в загально шкільному конкурсі «Здоров’я очима дітей»

Спортивна галерея

 «Ми за здоровий спосіб життя!»

 

Акція

«Мій малюнок захиснику Вітчизни»

Генералприбир.класної

кімнати

 

Година милував-ння природою «Осіння щедрість»

 

 

Батьківськ.  онлайн-всеобуч

згідно плану

 

Відмітка про виконання

Тиждень

І розділ

 

 

Організаційні заходи

ІІ розділ

Основні напрямки виховної роботи

ІІІ розділ

 

Індивідуал робота

ІV розділ

 

Робота з батьками

Ціннісне ставлення до себе

Ціннісне ставлення

до сім’ї, родини, людей

Ціннісне ставлення

до праці

Ціннісне ставлення

до природи

Ціннісне ставлення

до мистецтва

Ціннісне ставлення

до суспільства держави

Жовтень

 

Познайомимося ближче

Участь в загальношкільному святі вшанування вчителів

Заходи до Міжнародного дня людей похилого віку

Ранкова зустріч: «Учителю мій, ці квіти тобі»

ГС «Чарівні слова відкрива-ють серця»

 

Колективна справа «Збери насіння»


Бібліотечний урок «Поспішайте робити добро»

Виготов. листівки до свята воїнам АТО

Бесіда «Не спізнюйся на урок!»

 

 

 Осіння мозаїка  

Участь у акції: «Кожен учень хоче знати, де свої таланти показати» (залу-чення дітей до відвіду-вання гуртків, секцій, клубів за інтересами)

Гра-бесіда «Пригоди маленьких зубчиків»

 

МК «Складання букетів з опалого листя»

Екологічна вікторина «З якого дерева листок?»

Хвилини з мис-тецтвом «Таємни-ця однієї картини»

Участь у волонтерсрусі «На-шим за-хисникам

 

 

 

Ігри та розваги

Заходи до дня Українського козацтва.

Участь в акції «Працюємо разом, радіємо разом» (впорядкування шкільної території)

Інсценізаці «Якщо ти погано вчинив»

Тренінг «Умій слухати»»

 

Рольова гра «Дарунки осені»

Участь у конкурсі «Галерея кімнатних рослин»

Година спілкування «Краса моєї України»

 

 

 

 

Турбуюся  про здоров’я та довкілля

 

Кѫ³дкриваємо скриньку добрих справ»

Хвилинка емоційної зарядки

 

 

Створен-ня слайд-шоу «Рослина, яка подо-бається мені найбільш

 

Сторінками світової книги прав дитини

 

Батьківськ. всеобуч

згідно плану

РВС -розвивально-виховні ситуації, КС - колективна справа

 

Відмітка про виконання

Тиждень

І розділ

 

 

Організаційні заходи

ІІ розділ

Основні напрямки виховної роботи

ІІІ розділ

 

Індивідуал робота

ІV розділ

 

Робота з батьками

Ціннісне ставлення до себе

Ціннісне ставлення

до сім’ї, родини, людей

Ціннісне ставлення

до праці

Ціннісне ставлення

до природи

Ціннісне ставлення

до мистецтва

Ціннісне ставлення

до суспільства держави

Листопад

 

landofart Моя родина

 

Бесіда «Моя гігієна»

Ранкова зустріч «Будь привітним і людям радій»

 

Засідання клубу Чомусиків

 

Екскурсія до бібліо-теки «Тут книги розумні живуть»

ГС

«Рідна мова чиста, як роса»

 

 

Пам’ятки батькам «Як привчити дитину до самостій-ності»

 

Професії

Тиждень пожежної безпеки «Вогнище – це романтично, проте дуже небезпечно»

Тест «Правила пожежної безпеки»

 

Бесіда «Про працьо

витих і ліни -вих»

ГС «У світі бракує на всіх доб-роти…»

Майстер-клас «Вчимося рекламу-вати»

Перегляд відеофільму про рятуваль-ників

 

Засідання бать-ківського комітету

 

Мої друзі

Участь в акції

«Допоможи птахам взимку»

 

Вправа «Комплімент»

 

Рольова гра «Ми за них відповіда-ємо»

Хвилини з мисте-цтвом «Таємниц однієї картини»

Відверта розмова «Ми зернята України»

 

 

 

Що ціка-вого у нас (театр)

Загальношкільний конкурс на кращий правовий захід.

Заходи пам’яті жертв Голодомору

Театр пантоміми «Мій настрій»

Поведінка у театрі. Гра «Так чи ні?»

МК «Виготовляємо пальчиковий театр»

 

Конкурс малюнків на правову тематику

ГС « Я люблю країну, де є право на ім’я…»

 

 

МК - майстер-клас

 

 

Відмітка про виконання

Термін

І розділ

 

 

Організаційні заходи

ІІ розділ

Основні напрямки виховної роботи

ІІІ розділ

 

Індивідуал. робота

 

ІV розділ

 

Робота з батьками

Ціннісне ставлення до себе

Ціннісне ставлення

до сім’ї, родини, людей

Ціннісне ставлення

до праці

Ціннісне ставлення

до природи

Ціннісне ставлення

до мистецтва

Ціннісне ставлення

до суспільства держави

Грудень

 

Я і моя Батьківщина

Участь в загальношкільних заходах у відзначенні Всесвітнього Дня  боротьби зі СНІДом

Абетка духовності«Милосер

дя»

Година спілкува-ння «Батьківщи-на почина-ється з сім’ї»

Майстер-клас з виготовл сувенірів для бійців Українськ армії

Конкурс загадок «Зимоньк-зима, в загадках вся вона»

Конкурс дитячої зображув. творчості «Слава українсь

військов.

Сюжетно-рольова гра «Ми - Українці»

 

Батьківські збори  «Наші перші підсумки»

 

Мої права та обов’язки

Проведення моніторингу дослідження рівня вихованості

Анкетуванн «Чи конфлікт-ний я?»

День добрих справ

 «Йде Святий Миколай, ти добром його зустрічай»

 

Година милування природою «Сніговий балет»

Виставка

«Ново -річний пода-рунок»

 

 

Батьківськ. всеобуч

згідно плану

 

Історія мого краю

Підготовка до новорічних свят

 

Ранкова зустріч «Скром -

ність.Хвалькуватість».

ГС «Найкра-сивіша ціль в житті людини-це визернити серце для добра»

Майстерня Діда Мороза. Виготов. листівк воїнам АТО

Конкурс «Замість ялинки – зимовий букет»

Посиденьки на колоді «Андріїв-ські вечо-рниці»

landofartЗорепад новоріч-них при-вітань

 

Батьківськ.практикум

«Педагогічні задачі для батьків»

 

Зимові свята

Розробка пам’яток на різдвяні канікули

 

Фотосушка «Свята у моїй родині»

Генералприбир.класної

кімнати

 

Участь у святку -ванні Нового року

 

 

 

 





Немає коментарів:

Дописати коментар